Οδήγηση στο χιόνι – Συχνές Ερωτήσεις (faq) - amortiser online - Χιόνι στην Αθήνα
Δημοσιεύτηκε στο: Συμβουλές

Οδήγηση στο χιόνι – Συχνές Ερωτήσεις (FAQ)

Η οδήγηση στο χιόνι είναι επικίνδυνη και μπορεί να είναι τρομακτική, ακόμη και για έμπειρους αυτοκινητιστές. Απαντάμε σε συχνές ερωτήσεις και παραθέτουμε τις βασικές οδηγίες για ασφαλείς μετακινήσεις

Πώς οδηγώ με ασφάλεια στο χιόνι;

  1. Ελέγξτε την πρόγνωση του καιρού και συνεχίστε να παρακολουθείτε την κατάσταση . Υπάρχουν πολλές διαθέσιμες εφαρμογές καιρού, επομένως υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προλάβετε άσχημες συνθήκες, όπως οι χαμηλές θερμοκρασίες, ο πάγος και το χιόνι. Δείτε την πρόγνωση πριν φύγετε για τον προορισμό σας, είτε οδηγείτε ένα χιλιόμετρο για την δουλειά σας είτε 500 χλμ για τον προορισμό σας.
  2. Μείνετε αν είναι δυνατόν. Μην ταξιδεύετε σε χιόνι ή πάγο, εκτός και αν πρέπει οπωσδήποτε. Είναι καλύτερα να μείνετε ασφαλείς και να μείνετε σπίτι μέχρι να περάσει η καταιγίδα και οι δρόμοι να είναι βατοί.
  3. Υπολογίστε τον επιπλέον χρόνο για να φτάσετε στον προορισμό σας. Προσθέστε επιπλέον 30 λεπτά στον χρόνο οδήγησης στο χιόνι, που σημαίνει ότι αναχωρείτε νωρίτερα από το κανονικό για να φτάσετε εκεί που πηγαίνετε.
  4. Οδηγήστε αργά. Μειώστε την ταχύτητά σας, στα 15-20 χλμ/ώρα κάτω από το αναγραφόμενο ανώτατο όριο ταχύτητας. Θυμηθείτε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη απόσταση για να σταματήσετε σε ολισθηρούς δρόμους.
  5. Επιταχύνετε και επιβραδύνετε σταδιακά . Ποτέ μην πιέζετε τον κινητήρα για να ανεβάσετε ταχύτητα και ποτέ μην πατάτε απότομα τα φρένα για να σταματήσετε. Θα καταλήξετε σε ανεξέλεγκτη ολίσθηση .
  6. Αυξήστε την απόσταση που ακολουθείτε . Η κανονική απόσταση από το μπροστινό σας αυτοκίνητο είναι περίπου 2 δευτερόλεπτα, ανεξάρτητα από την ταχύτητα που κινείστε. Όταν οδηγείτε στο χιόνι, αυξήστε αυτόν τον χρόνο σε πέντε έως έξι δευτερόλεπτα γιατί χρειάζεστε επιπλέον χρόνο για να σταματήσετε.
  7. Μην σταματήσετε τελείως αν μπορείτε. Χρειάζεται περισσότερη δύναμη για να μετακινήσετε το αυτοκίνητό σας προς τα εμπρός όταν είναι εντελώς ακινητοποιημένο και μπορεί ξεκινήσει με ολίσθηση. Εάν μπορείτε να αποφύγετε να σταματήσετε εντελώς, είναι καλύτερα να επιβραδύνετε σταδιακά καθώς βρίσκεστε σε ένα φανάρι αν πρόκειται να αλλάξει σύντομα σε πράσινο.
  8. Μην αυξάνετε τη δύναμη ανεβαίνοντας ένα λόφο . Αντί να πατήσετε το γκάζι ανεβαίνοντας έναν λόφο, συγκεντρώστε ορμή σε ένα επίπεδο τμήμα δρόμου πριν ανεβείτε στο λόφο. Η εφαρμογή πρόσθετης επιτάχυνσης σε ένα λόφο κάνει μόνο τους τροχούς σας να περιστρέφονται αντί να σας μετακινούν προς τα εμπρός. Επίσης, μην σταματήσετε σε λόφο. Μπορεί να αρχίσετε να κυλάτε προς τα πίσω ανεξέλεγκτα.
  9. Μην στρίβετε το τιμόνι απότομα . Τα ελαστικά σας μπορεί να χάσουν την πρόσφυση εάν συμβεί αυτό.
Οδήγηση στο χιόνι – Συχνές Ερωτήσεις (faq) - amortiser online - Ελαστικά αυτοκινήτου σε χειμερινό δρόμο καλυμμένο με χιόνι. Οχημα σε χιονισμένο δρομάκι το πρωί στη χιονόπτωση. Image by dragana_gordic on freepik
Ελαστικά αυτοκινήτου σε χειμερινό δρόμο καλυμμένο με χιόνι. Οχημα σε χιονισμένο δρομάκι το πρωί στη χιονόπτωση. Image by Dragana_Gordic on Freepik

Πόσο γρήγορα πρέπει να οδηγώ στο χιόνι;

Εάν πρέπει να οδηγείτε σε χιόνι και πάγο, μειώστε την ταχύτητά σας στο μισό. Για παράδειγμα, εάν οδηγείτε συνήθως 90-100 km/h την ώρα σε αυτοκινητόδρομο, μειώστε την ταχύτητά σας στα 50-60 km/h.

Πώς οδηγώ με αντιολισθητικές αλυσίδες στα ελαστικά;

Οι αλυσίδες χιονιού είναι μια επιλογή ανάγκης για οδήγηση στο χιόνι. Ωστόσο, δεν πρέπει να ταξιδεύετε με περισσότερα από 40 km/h την ώρα με αλυσίδες χιονιού και είναι απλώς μια προσωρινή λύση. Βγάλτε τις αλυσίδες χιονιού το συντομότερο δυνατό αν το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από την οδήγηση σε χιόνι και πάγο;

  1. Το ελαφρύ χιόνι είναι ακόμα πιο επικίνδυνο σε δρόμο . Ένα ελαφρύ στρώμα χιονιού στο δρόμο είναι πιο επικίνδυνο από μερικά εκατοστά χιονιού επειδή το ελαφρύ χιόνι λιώνει και παγώνει ξανά δημιουργώντας ένα στρώμα πάγου που δεν μπορείτε να δείτε εύκολα. Επιπλέον, ο πάγος είναι ακόμη πιο λείος από το χιόνι και προσφέρει χειρότερη πρόσφυση στα ελαστικά σας.
  2. Μαύρος πάγος . Ο μαύρος πάγος είναι ένα στρώμα πάγου στο οδόστρωμα τη νύχτα που είναι αδύνατο να δει κανείς επειδή είναι διαφανές. Αποφύγετε την οδήγηση τη νύχτα μετά από χιονοθύελλα αν είναι δυνατόν.
  3. Περιορισμένη ορατότητα. Το φύσημα του χιονιού, σε συνδυασμό με τα ομιχλώδη παράθυρα, μειώνει σημαντικά την ορατότητα. Εάν δεν μπορείτε να δείτε πού πηγαίνετε, το πιθανότερο είναι ότι και άλλοι οδηγοί έχουν το ίδιο πρόβλημα.
  4. Γλιστεροί δρόμοι και απώλεια πρόσφυσης . Η απώλεια πρόσφυσης στο δρόμο, όταν τα ελαστικά δεν μπορούν να στρίψουν ή να κινήσουν σωστά το αυτοκίνητο, μπορεί να οδηγήσει σε μια κατάσταση όπου χάνετε τον έλεγχο του οχήματός σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να μείνετε σπίτι αν είναι δυνατόν.

Γιατί το 4WD ή το AWD είναι καλύτερο για οδήγηση στο χιόνι από το σύστημα κίνησης στους δύο τροχούς;

Η τετρακίνηση (AWD) είναι η καλύτερη επιλογή για οδήγηση σε χιόνι ή σε συνθήκες πάγου. Ο λόγος προέρχεται από το πώς λειτουργεί το AWD. Τα συστήματα τετρακίνησης εφαρμόζουν την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς ταυτόχρονα. Αυτά τα συστήματα ενεργοποιούνται αυτόματα όταν χρειάζεται.

Η τετρακίνηση είναι ιδανική για βαθύ χιόνι ή ακραίες καιρικές συνθήκες. Για τους περισσότερους ανθρώπους, το AWD λειτουργεί μια χαρά. Πρέπει να λαμβάνετε προφυλάξεις ακόμα και με ένα όχημα AWD ή 4WD, όπως να επιβραδύνετε, να αυξήσετε την απόσταση πέδησης και να αφήσετε επιπλέον χρόνο για να φτάσετε στον προορισμό σας.

Οδήγηση στο χιόνι – Συχνές Ερωτήσεις (faq) - amortiser online -
Καθηλωμένα αυτοκίνητα στην Αττική Οδό από την έντονη χιονόπτωση. Ιανουάριος 2022.
Πηγή: Twitter

Μπορούν τα προσθιοκίνητα και τα πισωκίνητα αυτοκίνητα να κινηθούν στο χιόνι;

Ναι, αλλά υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις.

Η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς λειτουργεί καλά για οδήγηση στην πόλη σε μικρότερους κινητήρες όταν υπάρχει χιόνι στο έδαφος. Πρέπει πάντα να λαμβάνετε προφυλάξεις όταν οδηγείτε στο χιόνι. 

Οι μεγαλύτεροι κινητήρες δεν λειτουργούν καλά στο χιόνι και τον πάγο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς εξαιτίας ενός φαινομένου που ονομάζεται torque steer. Αυτό τείνει να τραβάει ένα όχημα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς στη μία πλευρά όταν επιταχύνετε γρήγορα. Μπορεί να βρεθείτε να γλιστράτε λόγω κίνησης στους μπροστινούς τροχούς, γι’ αυτό πρέπει να λαμβάνετε προφυλάξεις όταν οδηγείτε στο χιόνι.

Για την κίνηση στους πίσω τροχούς, μπορεί να χρειαστεί να ζυγίσετε το πίσω μέρος του οχήματος επειδή οι κινητήριοι τροχοί πιέζουν το αυτοκίνητο (αντί να τραβούν) σε μια περιοχή χωρίς μεγάλο βάρος. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε σάκους άμμου στο πορτμπαγκάζ του οχήματος με κίνηση στους πίσω τροχούς όταν οδηγείτε στο χιόνι.

Τι είναι ο μαύρος πάγος;

Ο μαύρος πάγος είναι μια λεπτή επίστρωση εξαιρετικά διαφανούς πάγου στο οδόστρωμα που καθιστά πολύ δύσκολη την οδήγηση. Ο πάγος φαίνεται μαύρος επειδή αναμειγνύεται με την άσφαλτο, καθιστώντας δύσκολο να τον δούμε.

Οδήγηση στο χιόνι – Συχνές Ερωτήσεις (faq) - amortiser online - Μάυρος πάγος: Λεία, ελάχιστα ορατή και σε επικίνδυνο βαθμό ολισθηρή επιφάνεια πάγου, συνήθως πάνω σε σκούρα επιφάνεια
Μάυρος πάγος: Λεία, ελάχιστα ορατή και σε επικίνδυνο βαθμό ολισθηρή επιφάνεια πάγου, συνήθως πάνω σε σκούρα επιφάνεια

Τι προκαλεί τον μαύρο πάγο;

Ο μαύρος πάγος σχηματίζεται στο οδόστρωμα για τρεις κύριους λόγους:

  1. Ελαφριά παγωμένη βροχή . Η παγωμένη βροχή πέφτει στο έδαφος ως υγρό, αλλά η επιφάνεια είναι κάτω από το σημείο πήξης και η βροχή παγώνει αμέσως όταν έρθει σε επαφή. Όταν αυτό συμβαίνει στο οδόστρωμα κάτω από το σημείο πήξης, μια διαφανής γυαλάδα πάγου καλύπτει το δρόμο.
  2. Λιώσιμο και επαναπάγωμα χιονιού, πάγου ή νερού στο οδόστρωμα. Κατά τη διάρκεια της ημέρας που έχει ήλιο, ο πάγος και το χιόνι μπορεί να μετατραπούν σε νερό λόγω του ηλιακού φωτός που θερμαίνει το σκοτεινό οδόστρωμα. Τη νύχτα, όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν και δεν υπάρχει ηλιακό φως, το υγρό μπορεί να ξαναπαγώσει σε πάγο.
  3. Λιώσιμο και εκ νέου πάγωμα χιονιού, πάγου ή νερού λόγω τριβής και πίεσης από ελαστικά οχημάτων . Όταν τα ελαστικά του αυτοκινήτου χτυπούν στο δρόμο, θερμαίνουν την επιφάνεια λόγω τριβής. Η προσθήκη βάρους στο χιόνι το κάνει να λιώνει σε νερό. Όταν αφαιρεθεί το βάρος ή η τριβή από το χιόνι, ξαναπαγώνει ως ένα λεπτό στρώμα πάγου.

Γιατί ο μαύρος πάγος είναι επικίνδυνος;

Ο μαύρος πάγος είναι επικίνδυνος για οδήγηση σε συνθήκες χιονιού επειδή δεν μπορείτε να τον δείτε. Είναι διαφανές, αλλά φαίνεται μαύρο λόγω του χρώματος της ασφάλτου. Όταν δεν μπορείτε να το δείτε, μπορεί να μην συνειδητοποιήσετε ότι βρίσκεστε σε μια επικίνδυνη κατάσταση οδήγησης.

Τι κάνω αν γλιστρήσω σε πάγο ή χιόνι;

Αν γλιστρήσετε σε πάγο ή χιόνι, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  1. Αφαιρέστε το πόδι σας από το γκάζι . Αυτό εμποδίζει τους τροχούς σας να περιστρέφονται.
  2. Πατήστε το πεντάλ του φρένου χρησιμοποιώντας μια αργή κίνηση αντλίας. Τα περισσότερα οχήματα διαθέτουν αντιμπλοκάρισμα φρένων. Το όχημά σας θα ανιχνεύσει την ολίσθηση και θα αρχίσει να αντισταθμίζει αυτόματα περιστρέφοντας σταδιακά τους τροχούς καθώς πατάτε τα φρένα. Εσείς πρέπει είναι ικανός προς την αφή Αυτό συμβεί .
  3. Απομακρυνθείτε από την ολίσθηση. Αν δείτε το αυτοκίνητό σας να αρχίζει να γλιστράει προς τα δεξιά, κατευθυνθείτε προς τα αριστερά. Αν δείτε το αυτοκίνητό σας να γλιστρά προς τα αριστερά, κατευθυνθείτε προς τα δεξιά. Φροντίστε να μην κάνετε υπερστροφή. Κατευθύνετε σταδιακά και ήρεμα το όχημα στη σωστή κατεύθυνση.

Παραλάβετε το δέμα σας σε ενα Box Now locker | 24/7 κοντά σας.
Λόγω περιορισμού των διαστάσεων των locker, η παράδοση μεγάλων αντικειμένων θα γίνεται κατόπιν συνεννόησης.